Jesteś tutaj: Start / Aktualności
  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
26.06.2017
PRZED WAKACJAMI – CO WARTO WIEDZIEĆ ?
  • Planujesz wakacyjny wypoczynek? Poznaj swoje prawa.
  • Już po raz ósmy ponad 40 instytucji wspólnie przypomina konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu.
  • Wejdź na strony internetowe uczestników akcji informacyjnej „Przed wakacjami – co warto wiedzieć”.

22.06.2017
MEBLE OGRODOWE – KONTROLA INSPEKCJI HANDLOWEJ
  • Kupujesz meble ogrodowe? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę.
  • Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK sprawdziła bezpieczeństwo tych produktów.
  • Zastrzeżenia dotyczyły 30 proc. skontrolowanych mebli.

07.06.2017
NOWE ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG ROAMINGU PO 15 CZERWCA

Informacja UOKiK na temat nowych zasad świadczenia usług roamingu, które wejdą w życie po 15 czerwca - więcej informacji

13.04.2017
JAKOŚĆ PALIW W 2016 ROKU

W ubiegłym roku Inspekcja Handlowa zakwestionowała 2,36 proc. skontrolowanych próbek paliw płynnych. To nieznacznie mniej niż w 2015r., kiedy odsetek nieprawidłowości po raz pierwszy spadł poniżej 3 proc. Zastrzeżenia częściej dotyczyły oleju napędowego - więcej informacji

17.03.2017
WSKAŹNIKI LASEROWE – WYNIKI KONTROLI BEZPIECZEŃSTWA

Inspekcja Handlowa sprawdziła bezpieczeństwo wskaźników laserowych. Zakwestionowano prawie 46 proc. produktów, głównie z uwagi na brak informacji w instrukcji obsługi lub wadliwe oznakowanie. Większość producentów usunęła nieprawidłowości podczas kontroli - więcej informacji

15.03.2017
15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta

Masz problem z nierzetelnym przedsiębiorcą lub reklamacją? Dostrzegłeś jakieś nieprawidłowości w handlu?
Zadzwoń 41-366-19-41 postaramy się pomóc.

08.03.2017
SALE ZABAW – BEZPIECZEŃSTWO DZIECI

Regulaminy, które nie przewidują odpowiedzialności przedsiębiorcy za bezpieczeństwo dziecka, stwarzające zagrożenia zabawki i urządzenia – to wyniki kontroli sal zabaw. UOKiK, Inspekcja Handlowa i Rzecznik Praw Dziecka wspólnie przygotowali zalecenia dla rodziców i przedsiębiorców, jak zapewnić dzieciom bezpieczną zabawę - więcej informacji

22.02.2017
OSTRZEŻENIE KONSUMENCKIE - EGF Council

UOKiK ostrzega: Europejska Grupa Finansowa Council, prowadząca pośrednictwo, proponuje konsumentom kredyty, których warunki nie odpowiadają ich potrzebom i możliwościom spłaty, a skorzystanie z jej usług może się wiązać z obowiązkiem zapłaty wysokiego wynagrodzenia. To kolejne ostrzeżenie konsumenckie wydane przez UOKiK - więcej informacji

20.01.2017
SPRZEDAŻ MIĘSA - KONTROLA INSPEKCJI HANDLOWEJ
Jaka jest jakość sprzedawanych produktów mięsnych? Inspekcja Handlowa stwierdziła nieprawidłowości w ponad 50 proc. skontrolowanych placówek. W większości przypadków zastrzeżenia dotyczyły błędnego oznakowania. - więcej informacji

09.01.2017
POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW KONSUMENCKICH (ADR)
10 stycznia wchodzą w życie przepisy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. Przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące alternatywnego w stosunku do postępowania sądowego sposobu rozwiązywania sporów - więcej informacji

28.12.2016
FAJERWERKI TO MATERIAŁY WYBUCHOWE
Petardy, rakiety, baterie, rzymskie ognie służą rozrywce i są powszechnie dostępne. Zawierają jednak materiały wybuchowe. Przypominamy, jak kupować i używać fajerwerków. - zobacz więcej informacji

16.12.2016
POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW KONSUMENCKICH – 10 PORAD DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
10 stycznia wchodzą w życie przepisy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. Przedsiębiorca, który odrzuci reklamację konsumenta będzie musiał poinformować go o możliwości rozwiązania sporu pozasądowo. Prowadzisz firmę - przeczytaj porady UOKiK, który ułatwią ci spełnienie nowych obowiązków - zobacz więcej informacji

25.11.2016
SANEPID I INSPEKCJA HANDLOWA SKONTROLOWAŁY POSIŁKI W SZPITALACH.
Nieprawidłowo skomponowane jadłospisy czy niespełnianie wymagań sanitarnych – to wyniki kontroli szpitali i firm dostarczających posiłki do nich. Inspekcja Handlowa i Państwowa Inspekcja Sanitarna wspólnie sprawdziły, jakie posiłki są podawane pacjentom. Więcej informacji - zobacz więcej informacji.

25.11.2016
Czy mogę reklamować towar kupiony w obniżonej cenie? Co zrobić, jeśli cena przy kasie okaże się wyższa niż na metce? Jak zrezygnować z zakupów w zagranicznym sklepie internetowym? Przed Czarnym Piątkiem przeczytaj porady UOKiK oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego dla kupujących na wyprzedażach i promocjach. Więcej informacji - zobacz więcej informacji.

07.10.2016
Inspektorzy Inspekcji Handlowej sprawdzili, co jedzą uczniowie oraz studenci. Najwięcej nieprawidłowości dotyczyło oznakowania żywności oraz podawania informacji o cenach, najmniej uwag wniesiono do jakości posiłków. Więcej informacji - zobacz więcej informacji.

14.09.2016
ROWERY DZIECIĘCE POD KONTROLĄ INSPEKCJI HANDLOWEJ
Odpowiednie zabezpieczenia regulacji siodełka czy osłony na łańcuch – czy wiesz na co jeszcze zwrócić uwagę kupując dziecku rower? Inspekcja Handlowa skontrolowała produkty dla najmłodszych. Prezentując wyniki, radzimy na co zwrócić uwagę kupując rower dla dziecka, przyczepkę lub fotelik rowerowy - zobacz więcej informacji.

12.09.2016
ZDROWA ŻYWNOŚĆ – KONTROLA INSPEKCJI HANDLOWEJ - więcej informacji

01.03.2016
Artykuły dla majsterkowiczów - kontrola IH - więcej informacji

12.02.2016
TYDZIEŃ POMOCY OSOBOM POKRZYWDZONYM PRZESTĘPSTWEM W dniach 22 lutego – 27 lutego zainteresowani będą mogli zgłaszać się po pomoc do Ośrodków Pomocy dla Osób Pokrzywdzonych Przestępstwem. W ośrodkach będą pełnione dyżury specjalistów od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 18:00 oraz w sobotę w godzinach od 10:00 do 13:00 - więcej informacji

30.07.2015
Kapsułki do prania - UWAGA !
Trzymaj kapsułki do prania poza zasięgiem dzieci, dokładnie zamykaj opakowanie – do tych rad powinni zastosować się wszyscy rodzice używający tych detergentów. W związku z informacjami o wypadkach konsumenckich w wyniku niewłaściwego zabezpieczenia kapsułek przed dziećmi, UOKiK apeluje o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
(Komunikat prasowy, Agnieszka Majchrzak, biuro prasowe UOKiK o kapsułkach do prania (mp3))

19.06.2015
JAK KUPOWAĆ ZABAWKI – PORADY UOKIK i Inspekcji handlowej.
Sprawdź, czy od zabawki nie oddzielają się drobne elementy i czy nie ma ostrych krawędzi. Przeczytaj dokładnie ostrzeżenia oraz instrukcję obsługi. UOKiK przypomina na co zwrócić uwagę, wybierając zabawkę dla dziecka
(Szczegółowe informacje w załączniku)

15.06.2015
"Bezpieczne wakacje 2015 – Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Kielcach, podobnie jak w roku ubiegłym, wspólnie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie oraz innymi organami administracji rządowej a także mediami bierze udział w projekcie pn. „Bezpieczne wakacje co warto wiedzieć?” Przypominamy, iż codziennie w godzinach 7:30-15:30, a w poniedziałek od 7:30 do 16:30 pod numerem telefonu 41-366-19-41 dyżurują specjaliści z Inspekcji Handlowej. W razie wątpliwości lub problemów ze swoim „wakacyjnym” kontrahentem pod ww. numerem telefonu każdy zainteresowany konsument może uzyskać bezpłatną poradę lub informację w przedmiocie związanym z wakacyjnym wypoczynkiem i nie tylko.
(Szczegółowe informacje)

12.06.2014

Bezpieczne wakacje 2014 – Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Kielcach wspólnie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie oraz innymi organami administracji rządowej a także mediami bierze udział w projekcie pn. „Bezpieczne wakacje co warto wiedzieć?” Przypominamy, iż codziennie w godzinach 7:30-15:30, a w poniedziałek od 7:30 do 16:30 pod numerem telefonu 41-366-19-41 dyżurują specjaliści z Inspekcji Handlowej. W razie wątpliwości lub problemów ze swoim „wakacyjnym” kontrahentem pod ww. numerem telefonu każdy zainteresowany konsument może uzyskać bezpłatną poradę lub informację w przdemiocie związanym z wakacyjnym wypoczynkiem i nie tylko.


14.05.2014

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaprasza na debatę „Polubowne rozstrzyganie sporów konsumenckich – stan obecny, kierunki zmian”, która odbędzie się 28 maja 2014 r. (środa) w siedzibie UOKiK więcej informacji o debacie pod adresem: http://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=10993


12.05.2014

Informujemy, ż na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: http://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=10943  jest dostępny poradnik pt. " Kto czyta, oszczędza - etykiety energetyczne". Poradnik wyjaśnia konsumentom ideę wprowadzenia systemu etykiet energetycznych oraz zawiera wskazówki dotyczące czytania etykiet energetycznych dla pralek, zmywarek, urządzeń chłodniczych i telewizorów. Zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem.


21.10.2013

Dokument tożsamości, potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej oraz formularz odstąpienia od umowy – takie dokumenty przed zawarciem umowy każdy akwizytor czy sprzedający na pokazie musi przedstawić klientowi. W związku z Dniem Sprzedaży Bezpośredniej, UOKiK przypomina o prawach kupujących poza lokalem przedsiębiorcy - więcej informacji


01.03.2013


Kontrole Inspekcji - zafałszowania koniną.
Dziś rozpoczęły się kontrole żywności powadzone na zlecenie Komisji Europejskiej w związku z potencjalnymi zafałszowaniami wyrobów wołowych mięsem końskim. Koordynatorem bieżących działań wszystkich jednostek zaangażowanych w kontrole jest Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych - więcej informacji


06.02.2013


Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem" organizuje Ministerstwo Sprawiedliwości. Inicjatywa odbędzie się w dniach 25 lutego - 2 marca br.
Zasadniczym celem przedsięwzięcia jest zwrócenie szczególnej uwagi na potrzeby i prawa osób pokrzywdzonych przestępstwem. Koordynacją działań w ramach obchodów zajmować się będą Ośrodki Pomocy dla Osób Pokrzywdzonych Przestępstwem.

W tegoroczne obchody włączyły się także Naczelna Rada Adwokacka, Krajowa Izba Radców Prawnych, Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka, Komenda Główna Policji, Komenda Główna Straży Granicznej, Prokuratura Generalna, Krajowa Rada Komornicza, a także Krajowa Rada Kuratorów.

W dniach 25 lutego — 2 marca br. osoby pokrzywdzone przestępstwem będą mogły skorzystać z bezpłatnych porad i informacji udzielanych przez prawników, psychologów oraz przedstawicieli ww. środowisk w trakcie dyżurów pełnionych w Ośrodkach Pomocy dla Osób Pokrzywdzonych Przestępstwem. Dyżury specjalistów będą odbywały się od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 - 18:00, natomiast w sobotę w godzinach 10:00-13:00.

Lista Ośrodków i ich adresy znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości oraz na stronie www.pokrzywdzeni.gov.pl


06.02.2013


Informujemy, iż począwszy od dnia 7go stycznia 2013r. w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Kielcach przy ul. H. Sienkiewicza 76 w każdy poniedziałek do godz. 17.00 dyżuruje ekspert z dziedziny prawa konsumenckiego. Konsumenci mogą uzyskać bezpłatną poradę prawną w zakresie przepisów dot. obrotu handlowego z udziałem konsumentów.


14.12.2012


Co trzecia sprawdzona zabawka nie spełnia wymagań – wynika z najnowszych badań Inspekcji Handlowej. Nieprawidłowości jednak nie są niepokojące. Najczęściej na zabawkach nie umieszczano wymaganych przez prawo informacji. O tym, jak wybrać zabawkę podpowiadamy przed świętami - więcej informacji


31.05.2012

Poseł do Parlamentu Europejskiego Róża Thun oraz Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce informują o prowadzonych konsultacjach dotyczących Europejskiej Platformy Rozwiązywania Sporów On-line skierowanych do konsumentów - więcej informacji

Konsultacje konsumenckie on-line

31.05.2012

W tym roku mija 50 lat od przemówienia prezydenta Johna Kennedy’ego, które zapoczątkowało ustanowienie praw konsumentów. Z tej okazji, 17 maja w Tarnowie, odbyła się konferencja poświęcona ochronie praw konsumenta. Celem spotkania było przedstawienie zarówno samej idei prawa konsumenckiego, jak i kierunków jego rozwoju w Polsce. Wydarzenie zorganizowane zostało przez Stowarzyszenie Rzeczników Konsumentów oraz miasto Tarnów, pod patronatem honorowym Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wzięli w nim udział przedstawiciele takich instytucji jak: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskie Centrum Konsumenckie, Rzecznik Ubezpieczonych oraz Federacja Konsumentów.
W konferencji uczestniczyła również Posłanka do Parlamentu Europejskiego Róża Thun. W swoim wystąpieniu podkreśliła potrzebę znoszenia barier na jednolitym rynku Unii Europejskiej. „Jestem w Parlamencie Europejskim żeby skończyć z odczuwalnością granic w portfelach. Konsumenci nadal ponoszą duże koszty swojej mobilności”, powiedziała Róża Thun.
Jako członek Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów w Parlamencie Europejskim, Róża Thun pracuje obecnie nad raportem o internetowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich. Proponowane rozwiązania przewidują utworzenie jednej, unijnej platformy internetowej, za pośrednictwem której osoby dokonujące zakupów przez Internet w innym państwie UE będą mogły rozstrzygać swoje spory. “Niestety w Unii co piąty obywatel kupujący online napotyka problemy. Dzięki internetowym systemom rozstrzygania sporów kupujący będą się czuć bezpieczniej i nie zrażą się do dalszych zakupów. Systemy te są tańsze, szybsze i prostsze dla konsumentów niż wchodzenie na drogę sądową” – tłumaczy eurodeputowana.
Aktywna działalność Róży Thun w zakresie promowania i ochrony praw konsumentów została doceniona przez Stowarzyszenie Rzeczników Konsumentów. Nagrodę w postaci okolicznościowego medalu wybitego z okazji 50 lat praw konsumentów, europosłanka odebrała podczas konferencji w Tarnowie.
Dzięki staraniom Róży Thun od 1 lipca tego roku marża za przesył danych będzie ponad czterokrotnie mniejsza. Dzisiaj płacimy za przesył 100MB danych w roamingu nawet 2020 PLN, co oznacza marże dla operatorów aż 800%. Spadną ceny za przesyłanie danych w roamingu. Internet w roamingu będzie tańszy już od lipca tego roku.
W ramach pracy w Komisji IMCO Róża Thun przygotowuje obecnie raport na temat Internetowych Metod Rozwiązywania Sporów (On-line Dispute Resolution - ODR). Proponowane w nim rozwiązania, dotyczące Europejskiej Platformy Rozwiązywania Sporów On-line ułatwią konsumentom rozstrzyganie konfliktów - w tym transgranicznych oraz przyspieszą procedury i zniwelują ich koszty. Internetowa platforma dostępna dla wszystkich, we wszystkich unijnych językach, spowoduje, że konsumenci nie będą bali się kupować w Internecie.

31.05.2012

Zabawki - kontrola UOKiK i Inspekcji Handlowej
Co trzecia sprawdzona przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK zabawka nie spełnia wymagań – wynika z najnowszych badań. Nieprawidłowości jednak nie są niepokojące. Najczęściej na zabawkach nie umieszczano wymaganych przez prawo informacji. O tym, jak wybrać zabawkę podpowiadamy przed Dniem Dziecka - więcej informacji

13.03.2012

15 marca Światowym Dniem Konsumenta - masz problem z nierzetelnym przedsiębiorcą lub reklamacją? Zadzwoń 41-366-19-41 postaramy się pomóc

12.01.2012

AKCJA - Nie bądź jeleń, weź paragon ! (zobacz szczegóły)

akcja - weź paragon


09.08.2011

Raport UOKiK
- usługi gastronomiczne - przygotowany w oparciu o kontrole przeprowadzone przez Inspekcję Handlową na terenie całego kraju w 2010 roku.
Zobacz szczegóły

04.08.2011

Raport UOKiK
- usługi dla ludności 2 sierpnia 2011 r. został opublikowany raport dotyczący usług dla ludności. Informacje te zostały przygotowane w oparciu o kontrole przeprowadzone przez Inspekcję Handlową na terenie całego kraju.
Zobacz szczegóły

10.06.2011

Przed wakacjami – co warto wiedzieć?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest inicjatorem akcji informacyjnej pn. nazwą „Przed wakacjami - co warto wiedzieć?”. W projekcie tym oprócz UOKiK udział wzięły inne instytucje także Inspekcja Handlowa. Intencją tego projektu jest opracowanie poradnika dzięki pomocy  którego będzie można szybciej i sprawniej przygotować się do urlopu (zobacz szczegóły)

Pobierz poradnik w formacie pdf

Dodatkowe informacje w formacie pdf


15.04.2011

Śniadanie prasowe UOKiK - Wielkanocne jaja - czy wiesz, co kupujesz?
W dniu 14 kwietnia 2011r. w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów odbyło się Śniadanie prasowe, na którym zaprezentowano ogólne wyniki kontroli artykułów rolno-spożywczych, przeprowadzonych przez Inspekcję Handlową, a także porady dla konsumentów, na co zwracać uwagę wybierając się do sklepu na przedświąteczne zakupy (pobierz wyniki kontroli oraz poradnik).

15.03.2011

15 marca Światowym Dniem Konsumenta - masz problem z nierzetelnym przedsiębiorcą lub reklamacją? Zadzwoń 41-366-19-41

11.03.2011

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Kielcach zaprasza do obejrzenia transmisji on-line na stronie www.uokik.gov.pl z Debaty "Po co drzeć koty?", która odbędzie się 15 marca 2011r. od godz. 10:00

05.02.2011

W trakcie kontroli prowadzonych na zlecenie UOKiK 5 proc. sprawdzonych produktów spożywczych wzbudziło zastrzeżenia Inspekcji Handlowej, ponieważ były zafałszowane . (zobacz szczegóły)
Aby zapoznać się z wynikami kontroli artykółow żywnościowych przeprowadzonych w roku 2010 przez WIIH w Kielcach proszę kliknąć w ten link.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:WIIH Kielce
Data utworzenia:2017-03-12
Data publikacji:2017-03-12
Osoba sporządzająca dokument:Marek Piwowarczyk
Osoba wprowadzająca dokument:Marek Piwowarczyk
Liczba odwiedzin:380

Rozwiń Historia zmian

Data i godzina zmianyOsoba zmieniającaOpis zmianyPoprzednia wersja
2017-04-13 13:50:40Marek Piwowarczykkomunikat o paliwachAktualności